SZTUKA ZEGARMISTRZOWSKA ROLEX
U podstaw filozofii i działalności firmy Rolex leży dalekosiężna wizja. Koncepcja zrównoważonego rozwoju zawsze stanowiła impuls do rozwoju marki: to połączenie tworzenia ponadczasowych i trwałych zegarków nie do zdarcia oraz zaangażowania w idee ważne dla przyszłych pokoleń poprzez liczne relacje partnerskie, inicjatywy i działania.
Podejście to odzwierciedla filozofię „Perpetual”, która napędza firmę od momentu jej powstania, łączy umiejętności wielu osób oraz wymaga nieustannej pracy, dzień po dniu, rok po roku. To wymagająca, rygorystyczna misja. Niestrudzona misja firmy Rolex dążenia do doskonałości.
ZAŁOŻYCIELSKA WIZJA HANSA WILSDORFA
Od 1905 roku firma Rolex pozostaje wierna wizji swojego twórcy, Hansa Wilsdorfa, który postrzegał zegarek naręczny jako obiekt jutra, symbol nowoczesności. Hans Wilsdorf zrewolucjonizował świat zegarmistrzostwa, wychodząc naprzeciw trzem głównym wyzwaniom: produkując małe, ale precyzyjne mechanizmy, opracowując solidną i wodoszczelną kopertę chroniącą mechanizmy przed czynnikami zewnętrznymi, a na koniec wyposażając zegarek w automatyczny system naciągu zapewniający użytkownikowi zwiększoną wygodę na co dzień.
Każdy zegarek Rolex jest projektowany, produkowany i testowany z zachowaniem dbałości o najdrobniejsze szczegóły. To nadzwyczajne podejście znajduje odbicie w podstawowych cechach każdego zegarka Rolex: precyzji, wodoszczelności, rezerwie chodu, solidności, prostocie, „bienfacture”, wygodzie i trwałości. Tymi kryteriami technicznymi i estetycznymi manufaktura Rolex kieruje się od zawsze. Są obietnicą posiadania wyjątkowego zegarka, którego cechy są wyrazem unikalnego doświadczenia.
Na tarczach zegarków Rolex widnieje słowo „Superlative”. Oznaczenie to potwierdza, że każdy zegarek opuszczający warsztaty manufaktury przeszedł serię szczególnie wymagających testów przeprowadzanych przez firmę Rolex w jej własnych laboratoriach, zgodnie z jej własnymi, bardzo wyśrubowanymi kryteriami. Testy obejmują nie tylko pracę pojedynczego kalibru – są przeprowadzane na w pełni zmontowanym zegarku, po umieszczeniu mechanizmu w kopercie, co gwarantuje doskonałe parametry pracy w zakresie chronometrycznej precyzji, wodoszczelności, automatycznego nakręcania i rezerwy chodu.
WIĘCEJ NIŻ CERTYFIKACJA – TO SPOSÓB MYŚLENIA
W konsekwencji wszystkie elementy zegarka Rolex można określić jako „superlatywne”. Każdy z nich jest poddawany ciągłym, rygorystycznym kontrolom – od inicjalnego projektu po ostateczny montaż. Określenie „superlative” odnosi się zatem do znacznie szerszego pojęcia niż certyfikacja chronometryczna. Wyraża przekonanie przenikające każdy dział firmy i napędzające działanie każdej osoby pracującej dla Rolexa, niezależnie od jej roli.
Wyjątkowe wyniki są owocem nieustannych wysiłków zarówno w zakresie produkcji, jak i pracy ludzkiej, opartych na ciągłym kwestionowaniu tego, co zostało już poznane, oraz na ciągłym doskonaleniu technik, narzędzi i testów. Innowacyjność jest nieodłącznym elementem marki, o czym świadczy ponad 600 wniosków patentowych złożonych przez firmę Rolex od momentu jej powstania.
Poprzez stopniową integrację wszystkich obszarów wiedzy zegarmistrzowskiej w ramach swojej manufaktury Rolex jest w stanie narzucać własne zasady i nie ustawać w dążeniu do doskonałości. Postawienie na całkowitą autonomię ukształtowało tożsamość marki będącą skrzyżowaniem wspaniałych tradycji i najnowocześniejszych technologii. Ma to swoje odzwierciedlenie w czterech zakładach produkcyjnych, z których wszystkie znajdują się w Szwajcarii i zatrudniają ponad 9000 pracowników.