Podróż do świata Rolex
Hans Wilsdorf był głęboko przekonany o zdolności człowieka do innowacji i dążenia do doskonałości. Ponad 100 lat po utworzeniu marki, filozofia założyciela jest bardziej obecna niż kiedykolwiek, od produkcji zegarków firmy po jej zobowiązania na całym świecie.
ZOBOWIĄZANIE DO DOSKONAŁOŚCI
Od samego początku historia marki Rolex charakteryzowała się dążeniem do perfekcji i ambicją przesuwania granic.
Na przełomie XX i XXI wieku pewien wizjonerski przedsiębiorca z Londynu był u progu sukcesu. Jego cel? Przedstawić ówczesnemu światu zegarmistrzowskiemu nieznaną jeszcze sygnaturę tarczy: Rolex. Nowa nazwa, wymyślona w 1908 roku, stała się jedną z najbardziej szanowanych marek na świecie w ciągu kilku dekad. Jak wspominał Hans Wilsdorf w swoich wspomnieniach z początków swojej firmy, opór, z jakim musiał się zmierzyć, wydawał się początkowo nie do pokonania. Przedsiębiorca zaczynał z bardzo niewielkim majątkiem, ale posiadał nieocenione cechy: wizję, wytrwałość i niezwykłą zdolność do pracy. Jako sierota w wieku 12 lat, nie mając nic poza determinacją, która pomogła mu pokonać wyzwania, Hans Wilsdorf wynalazł pierwszy na świecie wodoodporny, samonakręcający się zegarek na rękę z wiecznym rotorem - zegarek, który stał się punktem odniesienia pod względem jakości i prestiżu.
"Zbyt skomplikowany, zbyt kruchy, źle przystosowany" - zegarek na rękę spotkał się ze sceptycyzmem. Jednak opierając się na swoich mocno ugruntowanych przekonaniach, Hans Wilsdorf zdołał osiągnąć swój śmiały cel, jakim było ustanowienie zegarka Rolex - Oyster Perpetual - jako archetypu wodoodpornego czasomierza: precyzyjnego, solidnego i zdolnego wytrzymać każde warunki. Nie był on jednak tylko wizjonerem, który nadał zegarkom Rolex ich podstawowe cechy techniczne i estetyczne. Jego nieustannemu dążeniu do perfekcji towarzyszyła głęboka hojność i niezachwiana wiara w ludzki potencjał.
ŁĄCZENIE SPECJALISTYCZNEJ WIEDZY
Jako zintegrowana i niezależna firma, Rolex posiada zasoby produkcyjne, które obejmują szeroki zakres umiejętności i wiedzy. Zegarmistrzowie, inżynierowie, projektanci i inni specjaliści ściśle współpracują ze sobą od projektu do produkcji zegarków.
Kultura firmy Rolex opiera się przede wszystkim na wartościach ludzkich, które stawiają zarówno wiedzę specjalistyczną, jak i umiejętności miękkie w centrum różnych działań marki.
Rolex jest gospodarzem różnorodnych zawodów, ożywianych przez pracowników, którzy są ekspertami w swoich dziedzinach. Firma ma pełną kontrolę nad swoimi podstawowymi komponentami, od odlewania stopów złota po obróbkę, wykańczanie i montaż mechanizmu, koperty, tarczy i elementów bransolety, a także osadzanie kamieni szlachetnych. Jej know-how jest również dostępne na całym świecie dzięki wyjątkowej sieci obsługi posprzedażowej.
Aby zapewnić, że doświadczenie marki będzie wykorzystywane w przyszłości, Rolex posiada własne, unikalne Centrum Szkoleniowe. Poświęcone dążeniu do doskonałości i rozwojowi swoich pracowników, centrum, zlokalizowane w Genewie, zapewnia szkolenia pracownikom i instruuje praktykantów. Celem firmy jest przekazanie młodszym pokoleniom dumy ze swoich umiejętności i opanowania wiedzy
ZEGAREK INNY NIŻ WSZYSTKIE
Kolekcja Oyster Perpetual powstała w oparciu o sukces oryginalnego modelu Oyster, opatentowanego przez firmę Rolex i wprowadzonego na rynek w 1926 roku.
Jako pierwszy na świecie wodoszczelny zegarek na rękę, odegrał pionierską rolę w rozwoju nowoczesnego czasomierza. Z biegiem lat Oyster stał się dumnym nosicielem wielu innych innowacji - takich jak samonakręcający się za pomocą rotora Perpetual (1931) - które zdefiniowały tożsamość modeli w kolekcji i ugruntowały reputację Rolexa jako doskonałości, której chronometryczna precyzja i niezawodność są jednymi z kamieni węgielnych.
Oyster stopniowo ewoluował w kolekcję zegarków, które integrowały nowe funkcje i innowacyjne technologie. Wszystkie modele mają wspólne podstawowe cechy i silną tożsamość wizualną. Dziś kolekcja składa się z 12 serii, podzielonych na dwie kategorie: Zegarki klasyczne, takie jak Datejust i Day Date, oraz zegarki profesjonalne, w tym Explorer i GMT-Master II.
Jako pionier zegarków naręcznych, firma jest źródłem wielu znaczących innowacji w branży zegarmistrzowskiej i w swojej historii zgłosiła ponad 500 patentów.