Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności »

  OK

Historia Marki Longines

HISTORIA MARKI

Historia firmy Longines sięga roku 1832, kiedy to Auguste Agassiz przyjechał do Saint-Imier i rozpoczął pracę w „Comptoir horloge Raiguel Jeune”. Rok później, wraz z Florianem Morel oraz Henri Raiguelem założył firmę „Comptoir Raiguel Jeune & Cie”.

Kiedy w 1838 roku Henri Raiguel przeszedł na emeryturę, Auguste Agassiz i Florian Morel przejęli „Comptoir Agassiz & Cie”, a w roku 1847 Agassiz został wyłącznym właścicielem firmy. Kilka lat później, w roku 1852, pracę w przedsiębiorstwie rozpoczął jego siostrzeniec Ernest Francillon, by w 1862r zastąpić wujka i przejąć firmę. Wtedy też zmieniono nazwę na „Ancienne Maison Auguste Agassiz, Ernest Francillon, Successseur”.

Zegarki Zegarki Longines
Zegarki Lonignes - Sklep

W roku 1866, siostrzeniec Ernest zakupił dwie działki na prawym brzegu rzeki Suze w miejscu, które nazywa się „Les Longines” i zebrał wszystkich zegarmistrzów pod jednym dachem – tak powstała pierwsza fabryka Longines.

Poczynając od roku 1967, czyli swojego pierwszego zegarka, Francillon zawsze grawerował na wszystkich mechanizmach Longines klepsydrę ze skrzydłami.

W walce z falsyfikatami, już w 1874 wysłał list z ostrzeżeniem do wszystkich klientów firmy Longines. W 1880 roku Ernest Francillon zarejestrował markę oraz oryginalne logo Longines z klepsydrą.

W roku 1885 firma Longines po raz pierwszy zdobyła „Grand Prix” na międzynarodowej wystawie w Antwerpii. Techniczne oraz estetyczne wymogi zmusiły zegarmistrzów Longines do stworzenia kalibru L21.59.

Po otrzymaniu brązowego medalu w 1867 roku, to właśnie kaliber L21.59 i niepowtarzalny zegarek nazwany „La Renommée” otrzymał w roku 1900 „Grand Prix” w Paryżu na Międzynarodowej Wystawie.

W roku 1927 Charles A. Lidbergh dokonał pierwszego nie przerywanego lotu transatlantyckiego z Nowego Jorku do Paryża, który został odmierzony przy użyciu zegarka Longines. Lindbergh stworzył później dla Longines nowy instrument, który stał się zegarkiem służącym do nawigacji.

KOBIECA ELEGANCJA W LOTNICTWIE

W latach trzydziestych miało miejsce wiele ekspedycji, przy pomiarach których wykorzystywano zegarki Longines.

Jednym z takich wydarzeń, był lot Amelii Earhart, która jako pierwsza kobieta pilot przeleciała w roku 1932 z Newfoudland do Irlandii.

Ekspedycje pionierów lotnictwa zainspirowały Longines do wyprodukowania drugiego zegarka nawigacyjnego.

PIERWSZY AUTOMATYCZNY NACIĄG LONGINES

Wyprodukowanie kalibru L22A w roku 1945 było początkiem automatycznych naciągów do męskich zegarków.

Pierwsze automatyczne naciągi do damskich zegarków z kalibrem L14.16 zostały wyprodukowane przez Longines w roku 1953.

ZAWODY OLIMPIJSKIE

Od roku 1952 i Zimowych Zawodów Olimpijskich w Oslo, firma Longines uczestniczy w dokonywaniu pomiarów czasu podczas prawie wszystkich zawodów, zarówno zimowych jak i letnich.

OSKARY AKADEMII BRYLANTÓW

W latach sześćdziesiątych aż cztery Oskary Akademii Brylantów zostały przyznane wzornictwu Longines.

Oprócz tego, szwajcarski producent w roku 1964 otrzymał „Prix d’Honneur” miasta Lausanne.

ZŁOTA RÓŻA BADEN BADEN

Kiedy rewolucja kwarcowa w latach 70-tych zmieniła przemysł zegarmistrzowski całkowicie, minął jakiś czas zanim firmy powróciły do swojej podstawowej roli – tworzenia pięknych zegarków na rękę.

Kreatorzy Longines odnieśli sukces – „Flore Marine” (1970), „Vagues” (1970), „Kleopatra” (1975) oraz „Volubilis” (1978). Wszystkie cztery zegarki zdobyły Złote Róże Baden Baden.

WZORNICTWO

Serge Manzon, na stałe mieszkający w Paryżu francuski projektant, w 1972 roku stworzył (specjalnie dla Longines) serię zegarków wykonanych w srebrze.

To awangardowe wzornictwo nadal jest inspiracją wielu producentów zegarków. Rok później, firmie Longines ponownie została przyznana nagroda („Prix de la Ville de Genève”) za model „Prototype”.

JEŹDZIECTWO

W roku 1972, podczas Zawodów Olimpijskich w Monachium, Longines po raz pierwszy odmierzał czas w trakcie konkursu skoków konnych. Był to początek długiej i intensywnej współpracy pomiędzy sportami jeździeckimi a firmą Longines.

W rezultacie – podczas Międzynarodowych Zawodów w Skokach w Cannes w 2000 roku – została przyznana pierwsza „Nagroda Longines za Elegancję” w jeździectwie.

POSTĘP TECHNICZNY WSPOMAGA ROZWÓJ ESTETYCZNY

Już w roku 1960 Longines pobił wszystkie rekordy prezentując najcieńszy elektromagnetyczny zegarek na świecie.

Dziewiętnaście lat później, w roku 1979 modele „Feuille d’Or” (kaliber L795) przekroczyły barierę 2 milimetrów będąc najcieńszymi zegarkami mając 1.98 mm grubości.

Tajemnica kryła się w wychwycie wmontowanym całkowicie w kopertę.

WIĘCEJ ULTRA-CIENKICH MODELI

Nowe rozwiązania techniczne rozpoczęły dekadę innowacyjnych interpretacji artystycznych.

W 1980 roku stworzenie drobnego wychwytu damskiego (kaliber L960) dało kreatorom Longines nieskończone możliwości, dzięki czemu firma zdobyła srebrny medal na Bijhorca w Paryżu. Longines otrzymał również „Prix Montres Bijoux Genève” za model „Clip”.

W roku 1980, z okazji 150-tej rocznicy powstania firmy, Longines wyprodukował ultra-cienkie zegarki w złocie, które zostały nazwane Agassiz.

Czasomierze te, o grubości 3 mm, nadal stanowią część kolekcji zegarków Longines. Kaliber L961 powstał w roku 1983. Był wynikiem intensywnych badań dotyczących miniaturyzacji i ma tylko 1.75 mm grubości.

LONGINES I FERRARI

W roku 1982 firma Longines przy współpracy z zespołem Ferrari w wyścigach Formuły 1 rozpoczęła nową kampanię reklamową prezentującą specjalną kolekcję.

Zdjęcia reklamowe do tej kampanii były robione w słynnej paryskiej restauracji „La Grande Cascade”.

PRECYZJA

W roku 1984 firma Longines wprowadziła na rynek model Conquest z podwójnym kwarcem VHP (Very High Precision).

Zegarki te, dzięki systemowi termokompensacji, są od 5 do 10 razy bardziej dokładne niż standardowe mechanizmy kwarcowe.

LONGINES I ŚWIAT GIMNASTYKI

Mając doświadczenie w dokonywaniu pomiarów czasu przy zawodach gimnastycznych, począwszy od 1912 roku i Federalnego Szwajcarskiego Festiwalu w Bazylei, w Szwajcarii, w roku 1989 Longines został oficjalnym partnerem, chronometrażystą oraz operatorem danych Międzynarodowej Federacji Gimnastycznej (FIG) oraz Europejskiej Unii Gimnastycznej (UEG).

Później, w roku 1997, firma Longines po raz pierwszy przyznała Nagrodę Longines za Elegancję podczas Mistrzostw Świata w Gimnastyce Rytmicznej w Berlinie, w Niemczech Yannie Batyrchina z Rosji.

LA GRANDE CLASSIQUE DE LONGINES

W oparciu o wzornictwo złotej kolekcji Agassiz, w roku 1990 Longines wprowadził na rynek La Grande Classique de Longines: kolekcję ultra-cienkich modeli wykonanych w stali szlachetnej.

„L’ELÉGANCE DU TEMPS DEPUIS 1832”

Po wprowadzeniu na rynek kolekcji DolceVita, stworzonej w oparciu o modele z lat 20-tych i 30-tych XX wieku, firma Longines przedstawiła w roku 1997 swoje hasło reklamowe „L’Elégance du temps depuis 1832”.

Za chronograf DolceVita, firma Longines otrzymała w 1999 roku prestiżową francuską nagrodę „Cardan d’Or” w kategorii „Męski Zegarek Luksusowy”.

ELEGANCJA JAKO SPOSÓB NA ŻYCIE

Dwa lata później rozpoczęto aktualną kampanię reklamową „Elegancja jako sposób na życie”, w której występują legendarne gwiazdy srebrnego ekranu, takie jak Audrey Hepburn oraz Humphrey Bogart, jak również współczesne symbole elegancji różnego pochodzenia.

LONGINES DOLCEVITAKOLEKCJE Z BRYLANTAMI

W 2001 Longines wprowadził na rynek model DolceVita z brylantami.

Podczas gali poświęconej zaprezentowaniu nowej kolekcji, zorganizowanej w Mediolanie, we Włoszech wręczone zostały pierwsze Nagrody Longines za Elegancję osobom spoza świata sportu. Otrzymali je Alekssandra Ferri, Lamberto Sposini oraz Sergio Loro Piana.

TRZYDZIESTOMILIONOWY ZEGAREK LONGINES

Dnia 19-tego lutego 2001 roku firma Longines świętowała wyprodukowanie trzydziestomilionowego zegarka i wprowadziła na rynek kolekcję składającą się z 990 zegarków.

Tego samego roku, kolekcja ta zdobyła najważniejszą w szwajcarskiej branży zegarmistrzowskiej nagrodę Zegarka Roku przyznawaną przez czytelników szwajcarskich pism l’Hebdo oraz Schweizer Illustrierte.