Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności »

  OK

Komunikaty


Szanowni Państwo,


w dniu 16 września 2019 r. wprowadzamy zmianę Regulaminu Klubu Dla Przyjaciół W.Kruk w zakresie możliwości wymiany punktów, zebranych na kartach KDP, na rabaty przy zakupie zegarków marki ROLEX. Zmianie ulega Rozdział V, punkt 4.3 tiret 2. Do dnia poprzedzającego wejście w życie zmiany możliwa będzie wymiana punktów na dotychczasowych zasadach. Natomiast od 16 września 2019 roku nie będzie już możliwości wymiany punktów KDP na rabaty przy zakupie zegarków marki ROLEX. W pozostałym zakresie, postanowienia Regulaminu KDP i zasady wymiany punktów na rabaty pozostają bez zmian.


Odnośnik do regulaminu Klubu Dla Przyjaciół W.KRUK.


Z poważaniem,

Zarząd W.KRUK




Kraków, 8 stycznia 2019 r.


Oświadczenie W.KRUK S.A. ws. marki biżuteryjnej Picky Pica


Niniejszym informujemy, że w 2016 roku, jako nowość w portfolio W.KRUK S.A., utworzona została marka Picky Pica. Jej nazwa oparta została o popularny, powszechnie wykorzystywany przez branżę jubilerską w Polsce i na świecie, motyw sroki zwyczajnej z rodziny krukowatych (łac. pica pica). Poprzez połączenie słowa „pica” z angielskim „picky” (wybredny) powstał symbol marki dedykowanej kobietom, które kochają modną biżuterię.


Pierwsze punkty sprzedaży Picky Pica otwarte zostały w październiku 2017 roku w centrach handlowych (Galeria Bałtycka oraz Silesia City Center). W sierpniu 2018 roku wystartował sklep internetowy www.pickypica.com.


Marka Picky Pica jest konceptem stworzonym przez spółkę W.KRUK. Logo Picky Pica oraz sklep internetowy zostały zaprojektowane od podstaw na zlecenie W.KRUK S.A.. Znaki towarowe marki – słowny oraz słownograficzne – zostały zgłoszone do Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej w czerwcu 2016 roku i uzyskały prawa ochronne.


7 grudnia 2018 roku pani Agata Jankowiak opublikowała artykuł, w którym określiła należącą do W.KRUK S.A. markę biżuterii Picky Pica oraz sklep internetowy www.pickypica.com plagiatem koncepcji i estetyki należącego do niej bloga o rynku jubilerskim, pod nazwą Pica Pica.


W odpowiedzi na powyższy artykuł oraz kolejne wypowiedzi Pani Jankowiak, które ukazały się w mediach, stanowczo podkreślamy, że blog Pica Pica nie stanowił w 2015 roku, czyli w momencie rozpoczęcia prac koncepcyjnych nad nową marką W.KRUK S.A., ani nie stanowi dziś inspiracji dla funkcjonowania czy komunikacji marki Picky Pica.


Należąca do W.KRUK S.A. marka Picky Pica zajmuje się sprzedażą biżuterii oraz zegarków i nie prowadzi działalności konkurencyjnej do bloga o biżuterii o nazwie Pica Pica. Natomiast nazwa bloga Pica Pica nie jest zarejestrowana w formie słownej czy znaku graficznego, a sprzedaż biżuterii i zegarków nie jest ujęta w zakresie działalności firmy PICA PICA Agata Jankowiak, do której należy serwis www.picapica.pl.


Mimo braku podstaw prawnych do uznania obu marek za konkurencyjne lub będące naśladownictwem, podeszliśmy do stanowiska Pani Agaty Jankowiak z szacunkiem i należytą uwagą. Szczególnie ważnymi w relacji dużej korporacji z mniejszym partnerem. Zaproponowaliśmy spotkanie w celu ustalenia faktów i omówienia dalszego funkcjonowania obu brandów na rynku.


Zainicjowane przez W.KRUK spotkanie odbyło się 12 grudnia 2018 roku w Poznaniu i decyzją Pani Jankowiak miało miejsce w obecności pełnomocników prawnych. W.KRUK wskazał na nim powszechność wykorzystania symbolu sroki w jubilerstwie oraz wykorzystania tego motywu przez inne marki na rynku polskim i za granicą (są to m.in. polska marka biżuterii PicaPica1 oraz zagraniczne m.in. Pica Pica Beads2, Pica Pica Design3, Pica Design4 czy Magpie Jewellery5). Przedstawiciele spółki podkreślili też różnice w działalności marki biżuteryjnej Picky Pica oraz bloga Pica Pica.


Pani Jankowiak wraz z pełnomocnikami przedstawiła W.KRUK S.A. szereg wariantów roszczeń finansowych, wynikających z domniemanego plagiatu i sięgających od miliona do kilkunastu milionów złotych. Prośba spółki W.KRUK o przedstawienie roszczeń na piśmie spotkała się z odmową pełnomocników Pani Jankowiak.


Powyższe propozycje uznaliśmy za bezpodstawne i nierynkowe. Nie widzimy możliwości osiągnięcia porozumienia na warunkach zaproponowanych przez Panią Jankowiak, o czym poinformowaliśmy jej pełnomocników. Jesteśmy gotowi współpracować z autorkami bloga Pica Pica, tak samo jak z innymi blogerami i vlogerami, którzy w swojej twórczości odwołują się do srok i ich symboliki. Warunkiem współpracy jest jednak zachowanie rynkowych realiów.


Pani Agacie Jankowiak życzymy powodzenia w realizacji planów zawodowych oraz dalszego rozwoju prowadzonego przez nią bloga Pica Pica.


Zarząd W.KRUK S.A.







1 PicaPica: niezwiązana z Panią Jankowiak polska marka biżuterii, www.facebook.com/picapicastyle/, funkcjonująca w latach 2011-2014.
2 Pica Pica Beads: brytyjska marka biżuterii, www.picapicabeads.co.uk, istnieje od 2018 roku.
3 Pica Pica Design: brytyjska marka biżuterii oraz dekoracji, www.etsy.com/shop/picapicadesignco, istnieje od 2014 roku.
4 Pica Design: niemiecki producent opakowań jubilerskich, www.picadesign.de, istnieje od 1989 roku.
5 Magpie Jewellery: kanadyjska sieć sklepów jubilerskich, www.magpiejewellery.com, istnieje od 1993 roku.





Wybierając prezenty, sprawdź czas realizacji zamówienia. Zamówienia, złożone i opłacone do dnia 19.12.2018 włącznie, po potwierdzeniu możliwości realizacji wyślemy do 22.12.2018 roku.




Szanowni Państwo, do odwołania wyłączona została możliwość składania rezerwacji produktów z odbiorem w salonach W.KRUK. Zapraszamy do odwiedzania salonów W.KRUK – lista salonów.




Szanowni Państwo, niniejszym informujemy, że dnia 3 października 2018 wprowadziliśmy zmiany w Regulaminie Klubu dla Przyjaciół W.KRUK dotyczące udzielania rabatów na zakup zegarków marki Rolex.


Punkt V Regulaminu Klubu dla Przyjaciół W.KRUK regulujący zasady korzystania ze stałego rabatu uzyskał następujące brzmienie:


1. Korzystanie ze stałego rabatu:


1.1. Do każdej Karty przypisany jest stały rabat na zakup towarów oferowanych w Salonach i SI (z wyłączeniem zegarków marki ROLEX) wynoszący: (I) w przypadku Kart W.KRUK – 5 (pięć) %, aktywny w systemie Programu od drugiej transakcji Uczestnika, do której został wydrukowany paragon zarejestrowanej na Karcie W.KRUK, ale nie wcześniej niż po 24 godzinach od wydania Karty, (II) w przypadku Kart PLATINIUM – 10 (dziesięć) %, aktywny w systemie Programu od następnego dnia po przekroczeniu wymaganego obrotu na Karcie, o którym mowa w pkt. III podpunkt 5 tiret drugi Regulaminu. Stały rabat przysługuje od regularnych cen detalicznych brutto towarów oferowanych w Salonach i SI (z wyłączeniem zegarków marki ROLEX). Stały rabat może ulegać zmianie na podstawie decyzji W.KRUK.


Szczegółowych informacji dotyczących zmiany w Regulaminie Klubu dla Przyjaciół W.KRUK oraz oferty Rolex w W.KRUK udzielają Eksperci ds. zegarków w salonach W.KRUK Rolex (sprawdź adresy salonów W.KRUK Rolex). Klientów zainteresowanych zakupem zegarka Rolex zachęcamy również do indywidualnego kontaktu pod nr telefonu +48 726 150 099.





Kraków, 25.04.2018 r.


Szanowni Państwo,

W.KRUK S.A. z siedzibą w Krakowie niniejszym informuje, że w dniu 25 maja 2018 r. wchodzi w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). W.KRUK S.A. przetwarza Pani/Pana dane osobowe w związku z Państwa uczestnictwem w programie: Klub dla Przyjaciół W.KRUK (dalej: „Program Lojalnościowy”). Administratorem danych osobowych jest: W.KRUK S.A. z siedzibą w Krakowie, ul. Pilotów 10, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie pod numerem KRS 0000500269 (dalej: „Administrator”).

Administrator informuje, że:

1. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celach związanych z uczestnictwem w Programie Lojalnościowym, w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, a także na podstawie Państwa zgody w celach zgodnych z treścią udzielonej zgody.

2. Podane dane są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a), lit. b) i lit. f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych osobowych).

3. Dane osobowe będą przechowywane przez okres uczestnictwa w Programie Lojalnościowym, a także po zakończeniu Pani/Pana uczestnictwa w Programie Lojalnościowym, na czas zgodny z przepisami prawa, a w przypadku prawnie usprawiedliwionych celów Administratora oraz na podstawie Państwa zgody – do czasu cofnięcia zgody.

4. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

5. Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

6. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do GIODO (od dnia 25 maja 2018 r. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa.

7. Dane osobowe pochodzą od osoby, których dane te dotyczą.

8. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do uczestnictwa w Programie Lojalnościowym, brak podania danych osobowych uniemożliwia uczestnictwo w Programie Lojalnościowym.

9. Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w formie profilowania analitycznego, sprzedażowego oraz marketingowego, w celu dostosowania materiałów kierowanych przez Administratora do Pani/Pana potrzeb i zainteresowań oraz w celu dokonywania pomiarów, które pozwolą Administratorowi na udoskonalenie świadczonych przez niego usług. Wiążące decyzje nie są zautomatyzowane.

10. Od dnia 15 maja 2018 r. możliwy jest kontakt z inspektorem ochrony danych działającym u Administratora, pod adresem e-mail: inspektorODO@wkruk.pl.

Z poważaniem,

Zarząd W.KRUK




Informujemy, że Salony W.KRUK:

W.KRUK Poznań ul. Paderewskiego
W.KRUK Warszawa Plac Konstytucji
W.KRUK Gliwice ul. Zwycięstwa
W.KRUK Szczecin Al. Wojska Polskiego
W.KRUK Wrocław ul. Wita Stwosza
W.KRUK Rzeszów ul. Grunwaldzka
W.KRUK Częstochowa Al. N.M.P
W.KRUK Warszawa Plac Trzech Krzyży

W miesiącu grudniu 2017 w dni; sobota oraz niedziela, otwarte będą w następujących godzinach:

02.12. (sobota) godziny: 10:00 – 18:00
16.12. (sobota) godziny: 10:00 – 18:00
17.12. (niedziela) godziny: 10:00 – 14:00
23.12. (sobota) godziny: 10:00 – 18:00
24.12. (niedziela) godziny: 10:00 – 14:00




Informujemy, że z uwagi na wdrożenie nowego sklepu internetowego W.KRUK, począwszy od dnia 24 kwietnia 2017 roku, dostęp do historii złożonych zamówień będzie możliwy poprzez kontakt mailowy z Obsługą Klienta pod adresem: infolinia@wkruk.pl

W przypadku problemów z zalogowaniem się do swojego konta, prosimy również o kontakt mailowy z Obsługą Klienta pod adresem: infolinia@wkruk.pl, w celu wygenerowania nowego hasła.

Za niedogodności przepraszamy.




Komunikat W.KRUK ws. plebiscytu Superbohaterka „Wysokich Obcasów”:


Szanowni Państwo, Drodzy Klienci,


W.KRUK od 1840 roku sprawia, że ludzie czują się wyjątkowi i ważni dla siebie nawzajem. Jako marka, dla której najważniejsze są nieprzemijające wartości, zdecydowaliśmy się ufundować statuetki w plebiscycie na Superbohaterkę „Wysokich Obcasów”. Celem konkursu jest wyróżnienie kobiet podejmujących inicjatywy, które zwracają uwagę na istotne społecznie zagadnienia.


W ostatnich dniach spotkaliśmy się z komentarzami dotyczącymi sponsorowania powyższego wydarzenia przez naszą markę. Czujemy się w obowiązku wobec Państwa, naszych Klientów, do zajęcia stanowiska i odpowiedzenia na nieprawdziwe informacje, które pojawiły się w związku z rolą W.KRUK w plebiscycie.


W ramach konkursu Superbohaterka „Wysokich Obcasów” przyznane zostały trzy nagrody. Firma W.KRUK, jako partner wydarzenia, wyróżniła Panią Joannę Warechę – dziennikarkę, działającą na rzecz eliminacji barier społecznych oraz ekonomicznych, z jakimi borykają się kobiety i rodziny z terenów po dawnych PGR-ach. Pozostałe wyróżnienia przyznane zostały przez niezależną Kapitułę „Wysokich Obcasów”, jak również Czytelniczki magazynu.


W poszanowaniu wolności słowa i opinii, wierzymy, że rolą marki W.KRUK nie jest zabieranie głosu w dyskusjach o charakterze światopoglądowym.


Pragniemy zapewnić Państwa, że w naszej działalności najważniejsi są dla nas nasi Klienci. Tym samym, z szacunku do wszystkich, którzy zechcieli wyrazić swoje zdanie poprzez głosowanie w plebiscycie, czy też komentarz do jego wyników, nie będziemy więcej wypowiadać się w tej sprawie.